Rád nakupuji na internetu a preferuji především zahraniční obchody eBay a Amazon. Koupil jsem spoustu různých drobností v hodnotě 500 - 1000 Kč a všechny bezproblémově plní svůj účel. Jak už to ale bývá, tak se pokazilo to nejdražší, co jsem poslední dobou na internetu objednal - foťák za přibližně 7 tisíc Kč.
Nezbývalo nic jiného, než začít zboží reklamovat. Už teď prozradím, že jsem byl s průběhem řešením reklamace velmi mile překvapen. Takže pokud máte rádi jen kritiku a lidské neštěstí, tak dále už ani číst nemusíte.Vše začalo, když jsem si koupil na anglickém eBay (ebay.co.uk) nový foťák. Chtěl jsem model s menšími rozměry a s dobrým zoomem. Vybral jsem si jeden z hitů letošního jara. Při koupi jsem zvažoval spoustu parametrů a jedním z nich bylo i sídlo prodejce. Protože bydlím v Anglii, zvolil jsem internetového prodejce s pobočkou v jednom z anglických měst. Díky tomu bylo doručení foťáku velmi rychlé - pouhé 2 dny.
S kvalitou foťáku jsem spokojený - fotky i videa jsou pěkné, mnohem lepší při srovnání s předchozím foťákem, který měl také ultrazoom, ale rozměry (v-š-h a váha) měl 2-3x horší. Na obhajobu mého předchozího foťáku musím napsat, že jsem ho sice kupoval za asi 12 tisíc Kč, ale před více než 4 roky, a to je v tomto oboru hodně dlouhá doba - vše rychle stárne.
Jedinou odhalenou slabinou nového foťáku je zvuk u videa, který je trochu zašuměný, ale to je potíž všech ultrazoomů a s tím se člověk smíří. Kdybych chtěl extra kvalitní video, tak si přece koupím kameru. Vzhledem k tomu, že jsou pro mě důležitější fotky a s dvěma zařízeními (foťák a kamera) cestovat nechci, tak volím jednoznačně foťák.
Po týdnu používání foťáku se moje spokojenost s přístrojem razantně snížila - přestal fungovat blesk. Vše ostatní pracovalo v pořádku, foťák bylo možné standardně používat, až na ten blesk. Vzhledem k tomu, že foťák stál pro mě poměrně významnou částku, rozhodl jsem se vše začít řešit a přistoupil jsem k reklamaci.
Průběh reklamace v bodech:
Malé shrnutí: Celá reklamace foťáku trvala 2 pracovní dny! Neskutečně rychlé, to si prostě v českých podmínkách neumím představit. V podstatě rychleji nelze reklamaci vyřešit - pošťáci zatím nechodí 2x denně. Kdyby ale chodili pošťáci častěji, tak bych možná obdržel zásilku ještě dříve.
První část série o online nakupování zde
11. 12. 2008
Autor:
Seznam.cz přišel s novinkou pro turisty. Společnost přidala novou funkci do portálu Mapy.cz. Jedná se o možnost...
Stále více hlasů ze zasvěcených kruhů mluví o tom, že Microsoft hodlá v srpnu představit svůj nejnovější operační...
Google se ve svých akvizicích zaměřuje na firmy, které pracují s umělou inteligencí a pokročilou analýzou dat...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...