„Dobrý den, mluvím s panem Klíčníkem?“ ozvalo se z telefonu. „Vyhrál jste telefon a dva roky volání zdarma!“ To mne pravda trochu překvapilo, dá se říct, že i celkem příjemně. Netušil jsem, jak jsem vyhrál, kde jsem vyhrál a proč jsem vyhrál, ale kdo by se na to koneckonců ptal?
Paní se pak ptala, jestli vím, kdo je a odkud je. „Připomněla mi“, že jsem asi před měsícem vyplnil v Brně nějaký kupon, kdy se mne ptali, koho považuji za nej operátora. V Brně jsem před měsícem rozhodně nebyl, ale kdysi před Vánocemi jsem kdesi cosi vyplnil, protože jsem na kohosi kdesi a jaksi čekal a nudil jsem se. A můj telefon asi někde vzít museli. Ono jim to trvá, než to slosují, sám jsem přece vyhlašoval soutěže...
To všechno mi běželo hlavou, když se mě paní ptala, jestli mi mohou poslat massengera. Řekl jsem, že nikolivěk. Leda do Prahy. Prý jestli mám někoho, kdo tam dojde. Opět jsem odpověděl záporně. Tak prý číslo OP a rodné číslo. Nejsem blázen (to jsem si jen pomyslel). Řekl jsem, že občanku nemám u sebe a dal jim jen rodné. Prý mi zavolají zítra kvůli číslu OP. Zavěsila. Připadal jsem si trochu divně, ale ne nepříjemně.
Do pěti minut telefon zvoní znovu. Kam mi to prý mají poslat, ptala se, půjde to i bez OP, pošlou smlouvy a pak jim to pošlu zpátky. Řekl jsem, že do práce to mají poslat (plácal jsem se po rameni, jaký jsem opatrný vykuk). Že prý ano, že to pošlou i s pokyny o výhře a tak.
To bylo radosti! Prý od T-mobilu dva roky Hit 250 a telefon LG k tomu! Byl to dobrý den. Ten další jsem ještě nic nečekal, ale pak už ano. Trvalo to víc než týden a já na telefon skoro zapomněl, stejně to bylo, když jsem si právě popsané připomenul, krajně podezřelé.
Nakonec smlouvy přišly. Včera – po více než týdnu. Přiznávám, že jsem na to koukal dost nevěřícně. Nikde ani řádek o výhře ani o soutěži, v obálce byly jen klasické smlouvy od T-Mobilu s neuměle vyplněnými údaji (jak je někdo škrábal do formuláře a ve druhé ruce třímal telefon) a průvodní dopis, kde mi sdělují, že si mám nechat pátou kopii a poslat zbytek zpátky do Brna.
Zvedl jsem telefon a vytočil číslo sekretariátu oné firmy. Neexistovalo. Ale ale... Zkusil jsem telefon na vedení, tohle zvonilo. Těsně předtím, než jsem zavěsil sluchátko, to na druhém konci konečně někdo vzal.
Opatrně jsem se začal pána dotazovat, co že mi to poslali. Byl velmi příjemný a určitě se na druhém konci drátu smál. Hned věděl, oč jde. A smál se mi, že přece nejde o volání zdarma, ale o 45 % k tarifu zdarma. Telefon je za korunu (pochopitelně jsem už věděl, že nový stojí asi 980 Kč). Měl ještě tu drzost, aby se mě zeptal, zda si může odškrtnout, že tedy nechci, a zvesela se rozloučil.
Kam se hrabe phishing na Českou spořitelnu! Takhle se to, milí přátelé, dělá! Představme si, že jsem balík (ani nebudu psát brněnský, abych neurazil, to bych nerad) a někdo mi takhle zavolá, že jsem vyhrál a že mi to tam hned hodí. A já jako že jo, proč by ne, taková oušpora!
Přijede „mesík“, vrazí mi do ruky balík, nechá mě podepsat dva papíry, jako že to musí bét, a já, v tu chvilu celé šťastné, mám nového mobila a všeci mně mužou vlezt na hrb. A za měsíc začnou chodit výpisy a já se začnu rozčilovat, co je to jakože za cypovinu, když jsem přece vyhrál.
Vsadil bych se, že tohle se za pár týdnů někomu určitě přihodí. Dealerská firma, která to provedla, bude mít v ruce ale smlouvu s vaším podpisem, zcela platnou, a vy paušál od T-Mobilu, o který jste nejspíš nikdy nestáli.
V takovém případě máte nejen telefon za korunu, ale i pořádnou smůlu. Že na tom nevidíte nic veselého? Že to není moc vtipné? Je, když jim na ten špek neskočíte, stejně jako neskočíte na úplně idiotsky dvacetkrát za den odeslaný mail na verifikaci vašeho sporožirového účtu. V podstatě je to ještě daleko zábavnější, protože tohle je ještě o dost špinavější záležitost.
Je tu totiž kdosi, kdo vám lže přímo do ucha. Někdo, kdo provádí podvod přímo na vaší osobě a nestřílí jen tak nazdařbůh po čemkoli, co se hýbe. Kdepak. Tohle je totiž regulérní válka mezi vámi a neviditelnou rukou trhu, která sice vyřeší většinu věcí, ale je čím dál drzejší a nevybíravější, co se prostředků týče.
Reklamní akce budou o to agresivnější, oč my budeme imunnější a méně důvěřiví. Pochopitelně se můžeme bránit. Nějak. Třeba tím, že si podobné zážitky nenecháme pro sebe a předáme je dál. O tomto incidentu, který rozhodně neprospěl dobrému jménu celé společnosti T-Mobile v mých očích, jsem dal zprávu přímo na pražskou centrálu a teď ještě píšu tento vesele-neveselý článek. Buďte proto opatrní, abyste se mohli smát spolu se mnou.
A na závěr to hlavní – údaje o firmě, která tohle provedla:
OfficeTel Corporation
Špitálka 16, 602 00 Brno
IČO 277 41 281
Žalovat je nemusím, ale negativní reklamu jim rozhodně udělat mohu.
22. 3. 2008
Autor: Richard Klíčník
O prázdninách převážím notebook mezi domovem a návštěvami s dětmi u babiček a dědů. Pokaždé, když jej pak zapojuji...
Používám dvě e-mailové adresy. Jednu soukromou, jednu pracovní, vlastně firemní. Na soukromou mi chodí hromady...
O prázdninách, v parném létě, přijde dobré pivečko vhod. Měl jsem štěstí i na nová piva jako Rampušák, a chtěl jsem...
Ruský soud uložil společnosti Google pokutu dva a půl sextilionů rublů – dvojka následovaná 36 nulami – za omezování...
T-Mobile si letos pro své zákazníky přichystal celou řadu vánočních dárků. Od tradičních telefonů a sluchátek za 1...
Skupina Nova se rozhodla, že omezí spolupráci s operátory Vodafone a T-Mobile. Platforma Voyo už od února nebude...