Bývalo to specialitou restaurací, v digitální době si na něčem podobným udělal slávu Netflix. Prostě za jednu cenu můžeme objednávat (a konzumovat) podle libosti. Teď s něčím podobným přichází Amazon.
Za měsíční poplatek 9,99 dolarů si díky službě Kindle Unlimited můžeme číst podle libosti. Samozřejmě háček se najde – v nabídce je knihovna o 600 000 knihách, což je pouhý zlomek toho, co Amazon nabízí celkově (v celkové nabídce e-booků má Amazon téměř 2,7 miliónu knih).
Takže je jasné, že nějakých bestsellerů se dočkáme jen těžko. Celý systém do značné míry připomíná systém, který před pár lety k malému nadšení zákazníků použil již zmiňovaný Netflix, který vedle normálního posílání DVD přišel se separátní službou streamovaných filmů.
Tam se platí dodatečný poplatek (i když dnes můžeme mít buď služby obě, nebo jen jednu z nich), bohužel nabídka streamovaných filmů je oproti skutečným DVD zhruba třetinová.
S podobnou službou nedávno přišly firmy Scribd nebo Oyster. Obě mají podporu nakladatelství HarperCollins a Simon & Schuster. Scribd nabízí 400 000 knih z 8,99 měsíčně, zatímco Oyster má 500 000 knih a chce o dolar víc.
V obou případech je celkem pochopitelné, že snažit se konkurovat gigantu jménem Amazon je poněkud sebevražedné. Na druhé straně ale nabízejí mnohem atraktivnější tituly, takže bude na čtenářích, ke komu se přikloní.
Šéfové obou firem zatím hrdě vysunuli hruď a tvrdí, že protiútok Amazonu je jim ctí, protože ukazuje, že jejich model je unikátní a úspěšný. Řeči o tom, že úspěšná firma se konkurence nebojí, ale naopak z ní má radost, však poněkud připomínají snahu pískat si ve chvíli, kdy jdu kolem hřbitova.
Nabídnout méně než čtvrtinu z celkového počtu knih může být považováno za šílenství či pohrdání zákazníkem, na druhé straně ale Amazon nespouští zcela novou formu podnikání, ale prostě rozšiřuje paletu služeb, takže firma zřejmě neočekává, že by Kindle Unlimited začalo lámat rekordy.
24. 7. 2014
Autor: Václav Větvička
Vánoce jsou spojené s pohádkami a romantickými komediemi. Není tomu jinak ani na Netflixu. Vybrali jsme pro vás...
Boxerský zápas mezi Jakem Paulem a Mikem Tysonem sledovalo na Netflixu 60 milionů domácností. Podle platformy šlo o...
YouTube zveřejnil své plány na přidání dalších tarifů v rámci předplatného Premium. Spekuluje se o levnější úrovni...
Pokud zrovna řešíte, jak zasimulovat Ježíškovo zazvonění tak, aby vás děti neodhalily, máme pro vás pár tipů...
Vodafone v rámci Black Friday zlevňuje neomezený tarif. Se slevou až 46 % si ho můžete pořídit pouhých 72 hodin.
Black Friday odstartoval a s ním i sleva na neomezené tarify od Vodafonu. Pořídit si je můžete za historicky...